اگر در فصل بهار گذرتان به کوهستان افتاده باشد، حتما چای کوهی با گل‌های کوچک بنفش رنگ و ساقه‌های کرک دار خاکستری را دیده‌اید.

چای کوهی آرامش بخش است و باعث رفع خستگی می‌شود.از نظر طب سنتی، طبیعت این گیاه گرم و خشک است. در تهیه چای کوهی تکسو از تازه‌ترین چای کوهی استفاده شده است. هنگام دم کردن چای کوهی، حس و حال کوهستان برایتان تداعی می‌شود. این چای با عطر و طعم فوق العاده‌ای که دارد، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود. معمولا برای طعم بهتر و خواص دوچندان از ترکیب چای کوهی با گل محمدی و کاکوتی استفاده می‌شود.

ترکیبات: چای کوهی، کاکوتی و گل محمدی

 

فواید:
 چای کوهی، نوشیدنی موثری برای تسریع درمان افسردگی است. اگر با مشورت پزشک یک دوره از این نوشیدنی مصرف شود، حالت افسردگی از بین می‌رود. بی‌خوابی را مداوا کرده و اعتماد به‌نفس را زیاد می‌کند. کاکوتی گیاهی است با عطری شبیه آویشن که برای درمان بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود. گل محمدی هم از جمله گیاهان دارویی پرخاصیتی است که در بین ما ایرانیان محبوبیت ویژه‌ای دارد و علاوه بر خواص بی‌شماری که دارد، به‌دلیل عطر مطبوع آن در تهیه انواع چای نیز استفاده می شود. ترکیب فوق‌العاده این سه گیاه خوشبو و پرخاصیت، طعم خوبی دارد و برای رفع خستگی، بی حوصلگی، کاهش استرس، بهبود بی‌خوابی و کمک به درمان اختلالات گوارشی کاربرد دارد. نوشیدن این دمنوش برای درمان افراد سردمزاج توصیه می‌شود.

 نحوه دم کردن:
برای دم کشیدن چای کوهی تنها کافی است دو قاشق چای‌خوری پر از چای کوهی را در 180 سی سی آب جوش بریزید و حدود هفت دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای حفظ طعم بهتر، توصیه می‌شود. چای کوهی را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید. می‌توانید از وارمر هم استفاده کنید.

سبک: زمان دم کشیدن، پنج دقیقه در دمای 85 درجه سانتی‌گراد

قوی: زمان دم کشیدن، 10 دقیقه در دمای 85 درجه سانتی‌گراد

سایر توضیحات: مصرف این محصول در دوران بارداری ممنوع است.برای افراد با بیماری خاص، با مشورت پزشک مصرف شود.

 

👈 با خرید و معرفی افراد به ما پورسانت دریافت کنید.
👈 احمد رضا سازواری 09217709172 - 09139256703