چای ترش «Hibiscus sabdariffa» به نام‌های چای روزل، چای قرمز یا چای مکه شناخته می‌شود. چای ترش، کاسبرگ‌های خشک‌شده گل جامائیکا است که طعم ترش و دلپذیری دارد. از این رو به چای ترش، شناخته می‌شود. این چای خواص دارویی و مفیدی برای سلامت بدن، پوست و مو دارد. چای را به صورت سرد یا داغ می‌توان سرو کرد و رنگ قرمز فوق‌العاده‌ای دارد. چای ترش را هم به صورت سرد و هم گرم سرو می‌کنند. چای ترش خاصیت خنک‌کنندگی دارد و با افزودن چند تکه یخ به آن در تابستان می‌توان به عنوان نوشیدنی سرد از آن استفاده کرد. 

 

فواید:
چای ترش خواص متنوعی دارد و نوشیدن دو الی سه فنجان از آن در روز توصیه می‌شود. از خواص بی‌نظیر چای ترش می‌توان به معروف‌ترین آن یعنی کنترل فشار خون بالا اشاره کرد. از طرفی چای ترش ادرارآور است و با کمک به دفع ادرار، موجب کاهش فشار خون می‌شود. به کاهش وزن کمک می‌کند و با ایجاد آرامش، از شدت اضطراب و افسردگی می‌کاهد.

نحوه دم کردن:
برای دم کردن چای ترش کیسه‌ای تکسو کافی است چای کیسه‌ای را دو دقیقه در آب جوش با دمای 80 تا 90 درجه بگذارید. مدتی صبر کنید تا خوب دم بکشد و میل کنید. محصول به‌دلیل طبیعی بودن، اگر در مدت زمان دم شدن روی حرارت غیرمستقیم باشد یا به نوعی از سرد شدن آن جلوگیری شود، می‌توان خواص بیشتری از آن دریافت کرد.

 

👈 با خرید و معرفی افراد به ما پورسانت دریافت کنید.
👈 احمد رضا سازواری 09217709172 - 09139256703