غذاهای دریایی و مخصوصا ماهی در هنگام پخت بوی زهم بدی دارند. از این رو بیشتر افراد، این مواد غذایی مقوی را از سبد غذایی خود حذف می‌کنند. بوی زهم غذاهای دریایی را می‌توان با چند روش ساده از بین برد و غذای لذیذی درست کرد. ادویه‌ها به راحتی این مشکل را حل می‌کنند.

چاشنی مخصوص ماهی تکسو با ترکیب چندین ادویه معطر و خوش طعم به یاری ما برای پخت غذاهای دریایی آمده است. این چاشنی ترکیبی از 20 نوع ادویه شامل زردچوبه، زنجبیل، میوه جوز، فوفل، برگ بو، هل سبز، دارچین، میخک، پودر انبه، فلفل قرمز و ... می‌شود. برای تهیه ماهی کافی است؛ ماهی‌ها را به تکه‌های دلخواه خرد کرده، ادویه مخصوص ماهی تکسو را به میزان دلخواه روی تکه‌های ماهی ریخته، پیاز را از قبل خرده کرده و به مواد اضافه کنید، برای طعم بهتر پیشنهاد می‌شود. آبلیمو را نیز به مخلوط بیافزایید. ظرف حاوی ماهی آغشته به ادویه را به مدت 2 الی 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا مواد با ادویه‌ها کاملا ترکیب شوند.

برای تهیه غذاهای دریایی روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان ماهی را سرخ، کبابی و یا به صورت خوراک تهیه کرد. برای سرخ کردن ماهی کافی است بعد از خواباندن ماهی در ادویه و طعم دهنده‌ها، آن را در روغن با حرارت کم سرخ کرد.

 

👈 با خرید و معرفی افراد به ما پورسانت دریافت کنید.
👈 احمد رضا سازواری 09217709172 - 09139256703