جوجه کباب از غذاهای مورد علاقه ایرانی‌ها است که  به هر بهانه‌ای این غذا را درست می‌کنند. هر برنامه تفریح و پیکنیکی اولین گزینه غذا، جوجه کباب است. البته ناگفته نماند جوجه کباب یک غذای بین المللی است که در رستوران‌های بزرگ و کوچک کشورهای مختلف به عنوان یک غذای خوش طعم مطرح است و هر کشوری تکه‌های مرغ را با سس مخصوصی طعم‌دار کرده و روی باربیکیو، اجاق یا ذغال می‌پزند. در ایران معمولا جوجه کباب همراه گوجه، کره و پلو  سرو می‌شود. طعم‌دار کردن جوجه کباب دارای اصول و قواعدی است ولی هر شخص به سلیقه خود درست می‌کند.از آن جمله می‌توان به انواع جوجه کباب زعفرانی، دودی، ترش و ... اشاره کرد. جوجه کباب در اصل یکی است تنها تفاوت در طعم دهنده‌های آن است. افزودن چاشنی مناسب و زمان اضافه کردن چاشنی از نکاتی است که باید در حین پخت به آن توجه کرد.

ادویه مخصوص جوجه کباب تکسو، تمام نیاز های اصولی طعم‌دار کردن جوجه را دارد. این چاشنی از ترکیب بیش از 15 ادویه مختلف تشکیل شده که در طعم‌دار کردن جوجه کباب حرفه‌ای بسیار موثر است.

از مزیت‌های این ادویه می‌توان به بسته بندی بسیار کاربردی و قابل حمل آن اشاره کرد. ادویه جوجه کباب تکسو در بسته بندی‌های کوچک و قابل حمل 80 گرمی تهیه شده‌است و به دلیل داشتن در نمکدانی شکل، استفاده از آن را در بیرون از خانه و در پیکنیک بسیار راحت کرده است.