برای آشپزی به سبک فرانسوی‌ها، به ادویه مخصوص فرانسوی نیاز داریم. آنها برای تهیه انواع غذاها، چاشنی‌های مخصوص به خود را به کار می‌برند.  فرانسوی‌ها از زمان‌های دور تا به حال به تهیه انواع ادویه‌های خوش طعم و خاص معروف بوده‌اند. آنها در تهیه غذاها از ادویه‌های تازه و ترکیب آن با گیاهان معطر، چاشنی‌های فوق العاده‌ای خلق می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این چاشنی‌ها، ترکیب مناسب و به اندازه پودرها و گیاهان برای طعم‌دار کردن انواع غذاها، گوشت قرمز، مرغ و انواع پاستا است. ادویه فرانسوی تکسو ترکیبی از تازه‌ترین چاشنی‌ها و گیاهان خوش عطر خشک شده است. میوه جوز، فلفل سیاه، دارچین، رزماری، مرزه، رازیانه، آویشن، میخک، ریحان، اسطوخودوس، مرزنجوش و چند ادویه دیگر این چاشنی مخصوص را تشکیل داده‌اند.

از این ادویه برای تهیه انواع پاستا، لازانیا، پیتزا و دیگر غذاهای فرانسوی استفاده می‌شود. هم‌چنین از این چاشنی برای طعم‌دار کردن غذاهای گریل شده مانند گوشت و ماهی بهره می‌برند. و خوراک‌ها را نیز خوش طعم می‌کند.

ادویه را می‌توانید قبل از پخت و یا در زمان پخت به غذا اضافه کرد. همچنین برای طعم‌دار کردن غذا، ادویه را کمی با روغن تفت داده و سپس به غذا اضافه شود.

ادویه فرانسوی تکسو در بسته بندی‌های 80 گرمی مخصوص مصارف خانگی تهیه شده است. بسته بندی این محصول بسیار کاربردی طراحی شده و با درب نمکدانی شکل استفاده ازآن را بسیار ساده کرده است